Dobře kandidáty oslovit, zaujmout a správně si je zvolit. Každá společnost by tuto fázi chtěla mít dobře strukturovanou a funkční. Lehce se to říká, složitěji provádí. Na čem tedy záleží, aby kandidáti, které chceme do společnosti, chtěli právě k vám do firmy? A jak se v tomto procesu chovat z pohledu zaměstnavatele?

1. Ukažte osobnost firmy

Nebojte se ukázat jak to u vás chodí. Ať už sepisujete inzerát nebo točíte video, na tom až tak nezáleží. O co jde je, co inzerátem nebo Tik Tok videem chcete vyjádřit. Stavte na vašich firemních hodnotách, firemní kultuře a zajímavých benefitech, které jdou za hranice stravenek a home office, které jsou v dnešní době spíše standardem. Zejména, pokud cílíte na tzv. mileniály nebo gen Z (lidé od 18-42 let), kterým jde obzvlášť o firemní hodnoty, které se shodují s jejich osobními.

2. Hire for attitude, train for skill!

Také doporučujeme odproštění od zajetého „požadujeme 5,8,12 let zkušeností v XXX“. Opravdu se vyplatí dát šanci někomu, kdo sice nemá 15 let zkušenosti v oboru, ale zápal a vnitřní pohon, který se dá změřit pomocí otevřených otázek tipu:“Jste v situaci, kdy víte že jste udělala XY chybu, jak se zachováte?“ nebo „Máte 3 úkoly tento den 1) x 2)x 3)x jak je prioritizujete a proč?“ Tyto tipy otevřených otázek Vám dají náhled do osobnosti a už můžete postupně vyhodnocovat jakým způsobem zapadne do vaší společnosti.

3. Minimalizujte své předsudky

Pozor na ně. Jsou bohužel stále dost časté, vědomé i nevědomé. Jedná se o úsudek, který je založen na mínění ne faktech. Zde doporučujeme udělat si test, který pomůže odhalit jak jste na tom s předsudky vy. Link zde: https://www.projectimplicit.net/

4. Zjednodušte náborový proces

Máte minimálně 4 kola, mezi kterými je 2 týdenní či větší odstup? Toto možná procházelo před 5 lety, možná i před 3. Dnes ovšem ne. Svižným tempem, kdy budete s uchazeče o které máte opravdový zájem v kontaktu, snižujete riziko, že nakonec odejdou ke konkurenci. Pokud se jedná o náročnější pozice doporučujeme 2-3 kola, mezi kterými není velký odstup. Pokud se jedná o juniorštější pozice 1-2 kola jsou dostačující. Rychlost a kvalita provedení náborového procesu je velice důležitá.

5. Napište všem kandidátům o výsledku pohovoru

To, že dáte vědět, že kandidáta přijímáte, o tom asi nemusí být ani řeč. Doporučujeme napsat kandidátovi nejen, že ho přijímáte, ale také přiložit dokument, který se nazývá nabídka práce. V tomto dokumentu popište druh práce, místo, plat, divizi/oddělení, benefity atd. Nedávejte šibeniční deadliny, dejte dostatečný čas na rozmyšlenou.

Co s kandidáty, které jste nepřijali? Dejte jim určitě vědět, že je nepřijímáte. Tento svět je opravdu malý a nikdy nevíte, kdy se vaše cesty potkají a jestli je náhodou v budoucnu nebudete potřebovat. Víme, že na to někdy není čas, ale opravdu se vyplatí dát do odpovědi i osobnější důvod, než jen „vybrali jsme kvalifikovanějšího uchazeče“. Pokud s nimi budete jednat osobněji, vaše firma bude v jejich paměti zapsána jako ta, co se ke všem chová fér, profesionálně a slušně. A budou o vás takto mluvit i ve svém okolí.

Potřebujete poradit se strategií, která Vám přiláká více kandidátů? Obraťte se na nás! Více o našich službách zde: https://hrcycle.cz/hr-sluzby/